Veel gestelde vragen

Hoe laat begint de WijnSpijs Wandeling?

De WijnSpijs Wandelingen worden altijd gehouden op een zondagmiddag van 12.00 – 17.00u, tenzij anders aangegeven bij het specifieke evenement.

Welke restaurants doen er mee?

De restaurants die deelnemen aan de WijnSpijs Wandeling staan overzichtelijk per stad weergegeven. Ga naar agenda en klik dan op de stad van uw keuze. In de pagina die nu opent vindt u alle deelnemende restaurants.

Lopen wij in een groep?

Nee, iedereen wandelt met z’n eigen gezelschap van het ene naar het andere restaurant. U kunt dus met z’n 2-en, 3-en, 4-en, enz. de wandeling doen. Wel is het belangrijk dat u de volgorde van de restaurants op uw kaart aanhoudt, de restaurants rekenen daarop!

Soms zijn de kaarten van WijnSpijs Wandelingen duurder of goedkoper, hoe kan dat?

De prijzen variëren van ongeveer € 55,- tot € 65,- per kaart afhankelijk van het aantal deelnemende restaurants.
Indien er in een stad restaurants met een Michelinster meedoen kan de prijs ook hoger zijn i.v.m. de extra kosten die gemaakt moeten worden.

Zijn de kaarten persoonsgebonden?

Nee, de kaarten kunnen door iedereen gebruikt worden. U kunt de kaarten dus ook aanschaffen als cadeau. Op het bestelformulier kunt u een verschillend facturatie- en leveringsadres opgeven.

Hoeveel wijn wordt er geschonken?

Als wandelaar bezoek je ongeveer 7 restaurants. Wanneer er 7 volle glazen wijn worden geschonken, zou dat overeenkomen met ruim 1,5 fles. Niet iedereen kan hier even goed tegen en om het leuk te houden, willen we dat voorkomen. Vandaar dat de restaurants halve tot driekwart glazen schenken.

Hoeveel personen mogen er op één kaart meelopen?

Eén kaart is geldig voor 1 persoon, twee kaarten voor twee personen, enz.

Kan ik zelf mijn route bepalen?

Bij voorkeur niet. De kaarten worden gedrukt in verschillende series. Elke serie heeft een ander restaurant als startpunt (de eerste strip). Op deze manier spreiden wij de deelnemers over de restaurants en voorkomen wij dat te veel mensen tegelijk bij hetzelfde restaurant arriveren.

Indien u een bestelling plaatst voor meerdere kaarten krijgt iedereen in uw gezelschap uiteraard dezelfde volgorde van restaurants. Indien u wilt aansluiten bij vrienden die al eerder kaarten hebben gekocht dan kiest u hetzelfde start restaurant als uw vrienden. U krijgt op deze manier kaarten met exact dezelfde volgorde van restaurants.

Ik ben allergisch voor bepaalde producten

U kunt bij uw bestelling aangeven waar u allergisch voor bent, dit wordt doorgeven aan de deelnemende restaurants. We gaan ervan uit dat dit geen problemen oplevert, mocht dit het wel geval zijn nemen we contact met u op.

Ik drink geen alcohol, mag ik dan ook wat anders bestellen?

Als u geen alcohol drinkt, kunt u, in plaats van het wijntje, een ander drankje bestellen. Mocht u een extra drankje bestellen, is deze voor eigen rekening.

Ik kan niet om klokslag twaalf uur beginnen, mag het ook later?

U kunt beginnen wanneer u wilt, houdt er wel rekening mee dat het evenement om 17.00 uur is afgelopen en u daarna niet altijd meer terecht kunt bij de restaurants i.v.m. eventuele reserveringen voor het diner.

Let op: veel restaurants hebben de tijd tussen 17 en 18.00u nodig om de keuken om te zetten van het evenment naar het reguliere avond diner!

Kan ik op de dag zelf beslissen of ik mee wil lopen met de wandeling?

De kaarten zijn uitsluitend in de voorverkoop beschikbaar. Op de dag zelf kunt u dus geen kaarten meer aanschaffen.

Tot wanneer kan ik de kaarten bestellen?

Elke wandeling vindt op een zondag plaats, de vrijdag hiervoor is de laatste dag dat u nog kaarten kunt aanschaffen. De restaurants weten dan precies op hoeveel gasten ze kunnen rekenen.

Kaarten die op de vrijdag tussen 16.00 en 21.00u voor het evenement besteld worden via onze webshop versturen wij niet meer per post. Wij leggen in dat geval de kaarten + route beschrijving voor u klaar bij uw start restaurant.

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de wijn-spijs combinaties, kan ik mijn geld terugvragen?

De organisatie is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de geboden consumpties. Alle restaurants doen hun uiterste best om u een zo mooi mogelijke combinatie aan te bieden. Het is immers hun visite kaartje waarmee ze u verleiden om nog eens terug te komen voor een diner. Het kan voorkomen dat dit niet naar uw wens is: smaken verschillen! Het is wel zo dat wij sinds de start van het evenement (2010) eigenlijk alleen maar complimenten ontvangen.

Wel hebben wij enkele keren meegemaakt dat een restaurant toch niet de kwaliteit haalde die past bij het evenement. In die gevallen vervangen wij het betreffende restaurant in de volgende editie door een ander restaurant. Trouwe volgers van de WijnSpijs Wandeling zullen ook vast wel opgemerkt hebben dat de selectie restaurants per stad elke editie aangescherpt wordt.

Zijn er verzend- en administratiekosten?

Nee er zijn geen bijkomende kosten zoals verzend- en administratiekosten.

Hoe lang is de levertijd voor de strippenkaart?

Wij proberen alle bestellingen binnen 48 uur te verwerken. Mocht uw bestelling niet binnen 3 werkdagen bezorgd zijn, neemt u dan even contact met ons op.

Annuleren, hoe is jullie retour policy?

Kaarten kunt u TOT UITERLIJK 48u (in de meeste vallen dus op de vrijdagavond) voor het evenement kosteloos annuleren. Hoe? U stuurt een mail naar info@wijnspijs.nl met daarin uw bestelnummer en het aantal kaarten dat u wilt annuleren. Als wij deze mail ontvangen voor vrijdagavond 21u is de annulering definitief. Daarna stuurt u de niet gebruikte kaart(en) samen met uw bankrekeningnummer (IBAN) en bestelnummer aan ons retour. Wij maken uw geld over zodra wij de kaarten hebben ontvangen.

Waarom kan je niet meer annuleren 48u voorafgaand aan het evenement? 48u voor het evenement kopen wij het precieze aantal wijnspijs combinaties in bij de deelnemende restaurants. Wij en de restaurants (met hun inkoop) hebben het ontvangen geld dan dus uitgegeven. Dit is de enige manier om de kaartprijzen acceptabel te houden en daarom kunnen wij niet afwijken van deze regel.

Hoe kan ik betalen?

Onze webshop accepteert iDeal, Paypal en giftcards. U kunt ook een bestellingen plaatsen en kiezen voor ‘overmaken’, zodra wij uw betaling hebben ontvangen sturen we de kaarten meteen op. Wij maken gebruik van Sisow om een veilige betaling te garanderen (www.sisow.nl).