0



Veel gestelde vragen over de WijnSpijs Wandeling

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Als jouw vraag er niet tussen staat, klik hier om hem te stellen. Je krijgt binnen 24 uur antwoord!

 

Bekijk de agenda

Wat is een WijnSpijs Wandeling?

De WijnSpijs Wandeling is een zondagmiddagwandeling langs zes (soms één meer of minder) leuke restaurants. Bij ieder restaurant wordt een ‘signature dish’ geserveerd met een bijpassend glaasje wijn. De restaurateurs laten je zien wie ze zijn en waar ze voor staan op culinair gebied. Samengevat: de leukste manier om de beste restaurants van jouw stad te leren kennen!

Hoe werken jullie toegangskaarten?

Als je hebt gereserveerd voor de WijnSpijs Wandeling gebeurt er het volgende:

  1. Je krijgt een e-mail met de bevestiging van je bestelling (gegevens, bestelnummer etc).
  2. Nadat je hebt betaald, krijg je een tweede e-mail.
  3. In deze e-mail staat een QR-code, deze gebruik je om je ticket te activeren. Maar eerst moet je de WijnSpijs App downloaden.
  4. In de WijnSpijs App, klik je op de knop ‘Ticket activeren’.
  5. Richt de camera van je telefoon op de QR code op je beeldscherm.
  6. Klaar! Het ticket staat nu in je telefoon.
  7. Om je ticket en de details van de wandeling te bekijken klik je op de wandeling die nu in de app getoond wordt.

Help! Ik heb geen smartphone.

Stuur een mailtje naar info@wijnspijs.nl of bel met 085 – 401 89 68. We zijn 7 dagen per week bereikbaar. Mocht er niemand opnemen, spreek dan gerust een voicemail in, we bellen je dezelfde dag nog terug.

Hoe laat begint de WijnSpijs Wandeling?

Tenzij anders aangegeven beginnen de WijnSpijs Wandelingen om 12:00 uur. We vragen je om vóór 17:00 uur bij het laatste restaurant te zijn.

Welke restaurants doen er mee?

De restaurants die deelnemen aan de WijnSpijs Wandeling staan overzichtelijk per stad weergegeven. Ga naar de agenda en klik dan op de stad waar je wilt of gaat wandelen. In de pagina die nu opent vind je alle deelnemende restaurants onder het tabblad ‘Deelnemende Restaurants’.

Staan de deelnemende restaurants ook in de app?

Ja. Je moet daarvoor je eerst je ticket activeren (zie hierboven). Als je dat hebt gedaan zie je het tabblad ‘Restaurants’. Daar staan de restaurants die je gaat bezoeken, in de voor jou bepaalde volgorde.

Lopen wij in een groep?

Nee, iedereen wandelt met z’n eigen gezelschap van het ene naar het andere restaurant. Je kunt dus met z’n 2-en, 3-en, 4-en, enz. de wandeling doen. Wel is het belangrijk dat je de volgorde van de restaurants aanhoudt, de restaurants rekenen daarop!

Sommige WijnSpijs Wandelingen zijn duurder of goedkoper, hoe kan dat?

De prijzen variëren tussen € 50,- tot € 70,- per kaart, afhankelijk van het aantal en soort deelnemende restaurants.

Ik ben allergisch voor bepaalde producten

U kunt bij uw bestelling aangeven waar u allergisch voor bent, dit wordt doorgeven aan de deelnemende restaurants. We gaan ervan uit dat dit geen problemen oplevert, mocht dit het wel geval zijn nemen we contact met u op.

Zijn de kaarten persoonsgebonden?

Ja. Tickets mogen niet worden doorverkocht zonder dat wij hiervan weten. We moeten namelijk iedereen kunnen bereiken als er plotseling iets verandert (bijv. restaurant gaat failliet).

Hoeveel wijn wordt er geschonken?

Je bezoekt tijdens de wandeling zo’n 6 restaurants. Als ieder restaurant een vol glas wijn schenkt komt dat overeen met bijna 1,5 fles. Om het leuk te houden, spreken we met de restaurants af dat ze ± 90 milliliter wijn schenken. Je staat natuurlijk vrij om meer te bestellen, houd er rekening mee dat je dan moet bijbetalen in het restaurant.

Hoeveel personen mogen er op één ticket meelopen?

Een ticket is geldig voor één bestelling. Dus: ongeacht het aantal personen waar je voor reserveert: je krijgt 1 ticket. Dat ticket is geldig voor iedereen in je gezelschap. Tijdens het scannen zien de restaurants voor hoeveel personen er is betaald.

Kan ik zelf mijn route bepalen?

Nee. Samen met jou lopen er honderden mensen mee. Om dat in goede banen te leiden hebben we vaste routes. De route die jij hebt gekregen staat in je app, onder het kopje ‘Restaurants’. Hou je alsjeblieft aan de route! Dan blijft het voor de restaurants werkbaar en voor jullie een leuk evenement.
We zorgen er altijd voor dat de totale wandeltijd tijdens een WijnSpijs Wandeling korter is dan 5 kilometer of 1 uur.


Vrienden van mij hebben al besteld. Kan ik dezelfde route krijgen?

Als je wilt aansluiten bij vrienden die al eerder kaarten hebben gekocht dan kun je de bestelling koppelen, met het bestelnummer van je vrienden. Heb je deze niet, dan kies je hetzelfde startrestaurant tijdens het bestellen.

Ik ben allergisch en/of zwanger

Je kunt bij je bestelling aangeven waar je allergisch voor bent, dit komt rechtstreeks in de overzichten voor de restaurants. Vergeet het niet even te melden, zodra je de restaurants binnenkomt!

Ik drink geen alcohol, mag ik dan ook wat anders bestellen?

Als je geen alcohol drinkt kun je, in plaats van het wijntje, een ander drankje bestellen. Als je iets extra bestelt, of een duurder drankje zoals gin-tonics of speciaalbier, kan het zijn dat je bij moet betalen.

Ik kan niet om precies twaalf uur beginnen, mag het ook later?

Je kunt beginnen wanneer je wilt! Hou er wel rekening mee dat het evenement om 17.00 uur is afgelopen en je daarna niet meer terecht kunt bij de restaurants. Zij zijn dan druk aan het voorbereiden voor het diner.

Kan ik op de dag zelf beslissen of ik mee wil lopen met de wandeling?

De kaarten zijn uitsluitend in de voorverkoop beschikbaar. De verkoop sluit de vrijdagavond voor de wandeling. Op de dag zelf kun je dus geen kaarten meer kopen of annuleren.

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de wijn-spijs combinaties, kan ik mijn geld terugvragen?

De organisatie is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de geboden consumpties. Alle restaurants doen hun uiterste best om je een zo mooi mogelijke combinatie aan te bieden. Het is hun visitekaartje waarmee ze je verleiden om nog eens terug te komen. Het komt soms voor dat dit niet naar je wens is: smaken verschillen!

Zijn er verzend- en administratiekosten?

Nee, er zijn geen bijkomende kosten zoals verzend- en administratiekosten. Wel worden voor sommige betaalproviders (zoals Paypal of VISA) extra kosten in rekening gebracht. Dit zijn de kosten die deze bedrijven ons weer in rekening brengen en rekenen we 1-op-1 aan je door.

Wanneer ontvang ik mijn ticket?

Je ticket is digitaal en gelijk te activeren via onze app. In de restaurants laat je dus je ticket zien met de WijnSpijs App en de bediening van het restaurant scant dit ticket. Ze zien dan ook meteen automatisch eventuele dieetwensen die van tevoren zijn doorgegeven. We sturen dus niks op!

Annuleren, hoe is jullie retourbeleid?

Alle bestellingen kun je tot 37u voor aanvang van het evenement kosteloos annuleren of aanpassen.

Hoe?

Stuur een mail naar info@wijnspijs.nl met daarin je 5 cijferig bestelnummer, IBAN en de wijziging die je wilt doorgeven. Als wij deze mail dus 37u voor aanvang van het evenement ontvangen is de annulering/wijziging definitief. We deactiveren gelijk je ticket en maken het geld over naar het door jou doorgegeven IBAN nummer.

Waarom hanteren jullie deze deadline voor het annuleren?

37u voor aanvang van het evenement  kopen wij de wijnen en gerechten bij de restaurants in.
De restaurants (met hun inkoop) en wij hebben het ontvangen geld dan dus al uitgegeven. Op deze manier kunnen we de kaartprijzen acceptabel houden en wordt er zo verspillingsneutraal mogelijk gewerkt.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt bij ons betalen met iDeal, WijnSpijs Culinaire Cadeaubonnen of via bankoverschrijving.
In het laatste geval krijg je eerst een mailtje met de betaalgegevens. Zodra wij je betaling hebben ontvangen krijg je een tweede mailtje met de QR-code waarmee je je ticket kan activeren.
Voor iDeal betalingen maken wij gebruik van betaalprovider Sisow om een veilige betaling te garanderen (www.sisow.nl).